دو راهکار وزارت ارتباطات برای حمایت ازتولیدکنندگان داخلی بخش ICT

به اشتراک بگذارید
شرکت های توانمند داخلی تولیدکننده تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات با تدوین شیوه نامه حمایت از توان داخلی در پسابرجام مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر عمیدیان با بیان این مطلب، به تدوین شیوه نامه ای با عنوان حمایت از توان داخلی در پس از برجام اشاره کرد و افزود: شیوه نامه مذکور با هدف چگونگی حمایت از توان تولیدی، مدیریتی و مالی شرکت های فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین و برای تایید نهایی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است.
وی در گفت و گو با ایرنا گفت: برآورد نیاز پنج سال آینده داخل به تجهیزات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، بررسی مجموع توان تولید داخل و تعیین شرکت های دارنده مجوز تولید استاندارد در این شیوه نامه مورد توجه قرار گرفته است.
عمیدیان گفت: دو راهکار در تدوین شیوه نامه برای افزایش توان تولیدکنندگان داخلی و پاسخ به نیاز کشور مد نظر قرار گرفته است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دعوت از تولیدکنندگان توانمند داخلی برای تامین نیازهای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اینها با توانمندی خود اقدام خواهند کرد.
وی گفت: تعدادی از تولید کنندگان داخلی تمایل دارند از توان سرمایه گذاران خارجی و صاحبان نشان تجاری معتبر جهانی برای تولید استفاده کنند که این موضوع با لحاظ شدن چند فاکتور عملی خواهد شد.
عمیدیان تولید مشترک با سرمایه گذاران و صاحبان نشان تجاری خارجی را یکی از شروط همکاری شرکت های داخلی با آنان دانست و یادآور شد: در صورتی تولید مشترک و قسمتی از بازار ایران را یک صاحب نشان تجاری خارجی می تواند بگیرد که همراه با تولیدکننده داخلی تولید کند و علاوه بر تامین بازار داخلی تضمین بازار خارجی برای تولید کننده ایرانی داشته باشد .
رئیس سازمان رگولاتوری، انتقال تکنولوژی و همکاری در بخش تحقیق و توسعه را از دیگر شروط همکاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی برشمرد و گفت: اکنون تمام فناوری مورد استفاده در این بخش «های تک» (پیشرفته) و دانش محور است و توان علمی در بخش سخت افزار و نرم افزار نیز شناسایی شده، بنابراین اگر کسی قرار است به بازار ورود کند باید با رعایت این شاخص ها باشد.
وی گفت: سرمایه گذاران خارجی متقاضی حضور در ایران باید تولید مشترک، انتقال تکنولوژی و تحقیق و توسعه در ایران انجام دهند و با گسترش توان تولیدکنندگان داخلی علاوه بر تامین نیاز بازار داخل تضمین کنند که با استفاده از نیروی انسانی داخل کشور سهمی از بازار منطقه را خواهند گرفت.
عمیدیان به برخی گمانه زنی ها مبنی بر ورود شرکت فرانسوی اورنج (ORANGE) در بازار تلفن همراه ایران اشاره کرد و بیان داشت: اگر این شرکت فرانسوی بخواهد سهمی از بازار تلفن همراه کشور داشته باشد باید ضمن انتقال تکنولوژی، توان مدیریتی و مالی خود را نیز در کشور به خدمت بگیرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرمایه گذاران خارجی اگر بدون رعایت این ضوابط اقدام کنند و منجر به آسیب رسیدن به تولیدکنندگان توانمند داخلی شوند با آنان برخورد خواهد شد.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

نظرات شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار نمایشگاه فید خبرها
حامیان
  • وزارت کشور